wtorek, 12 maja 2015

Paella z krewetkami, łososiem i szparagami | w wersji nastrojowej

 No dobrze, na wstępie przyznaję, że jest to przepis na oszukaną paellę :) Do wykorzystania, gdy nie macie pod ręką domowego bulionu. Ja nie miałam. A wszystkie te pyszności przyniosła któregoś dnia moja siostra oznajmiając mi, że przygotuje kolację. Wyszło pysznie! Danie dla 4 osób, my zjadłyśmy we dwie :)





100g dowolnego ryżu
300 g krewetek w pancerzach
350 g łososia bez skóry
1 pęczek zielonych szparagów
300 g pomidorków koktajlowych
6 szt pieczarek
1/2 puszki pomidorów
40 g masła
do dekoracji posiekana natka i dymka
oliwa
przyprawy: sok z cytryny, sól, pieprz

  • Ryż ugotuj zgodnie z instrukcją na opakowaniu, przełóż do dużej patelni, w której będzie mieszana całość.
  • Przygotuj wszystkie składniki: łososia pokrój na kilkucentymetrowe cząstki i dopraw solą oraz pieprzem, krewetki oczyść z jelitek, szparagi przekrój na 4 części, pieczarki pokrój w plastry.
  • Na patelni rozgrzej 2 łyżki oliwy, ułóż kawałki łososia i podsmaż je z dwóch stron na złocisty kolor, przełóż do miski. Następnie podsmaż krewetki - po 1,5 minuty z każdej strony. Szparagi podsmaż około 5 minut, a cząstki zawierające główki 2 minuty.  W dalszej kolejności pieczarki (uprzednio skropione sokiem z cytryny) i pomidorki - do miękkości, pod koniec smażenia dodaj pomidory z puszki i zagotuj. W razie potrzeby dolewaj oliwy.
  • Wszystko starannie wymieszaj z masłem, dopraw solą i pieprzem. Przed podaniem udekoruj grubo siekaną natką i dymką.
Smacznego!



1 komentarz :

  1. Całe danie wygląda nad wyraz bardzo smakowicie i muszę przyznać, ze zapewne tak samo smakuje. Ja od niedawna często i chętnie robię grzanki z chleba razowego wraz z łososiem https://mowisalmon.pl/przepisy/grzanki-z-chleba-razowego-z-wedzonym-lososiem-mowi-i-pasta-z-pistacji-z-trukawkami/ i muszę przyznać, że jest to po prostu pyszne.

    OdpowiedzUsuń