piątek, 6 września 2013

Gnocchi z gorgonzolą i szpinakiem

Kilka dni temu dzwoniła do mnie koleżanka z pytaniem czy nie zrobiłabym na bloga klusek z serem i szpinakiem. Tak powstał pomysł na gnocchi z gorgonzolą i szpinakiem. Muszę nieskromnie przyznać, że wychodzą pyszne. Są delikatne i miękkie, a smaki idealnie się komponują.




Porcja dla 3osób

400 g ziemniaków
100 g sera gorgonzola
250 g szpinaku
150 g mąki 
1 jajko
płaska łyżeczka soli
pół łyżeczki mielonego czarnego pieprzu


dodatkowo:
mąka do obtaczania gnocchi
masło do posmarowania naczynia na gnocchi

Ugotuj ziemniaki w mundurkach.Umyty szpinak sparz w osolonym wrzątku - zajmuje to około minutę. Przelej go zimną wodą i dokładnie odciśnij w dłoniach. Szpinak powinien być suchy. Ziemniaki z serem i szpinakiem zmiel w maszynce do mięsa lub rozetrzyj praską do ziemniaków (wtedy szpinak musi być drobno posiekany). Dodaj jajko, przesianą mąkę, sól i pieprz. Całość rozmieszaj łyżką. Powstałe ciasto jest dosyć rzadkie i kleiste, dlatego w kolejnym etapie trzeba wykazać się cierpliwością:) Nabieraj małą łyżeczką, formuj kulki, wykładaj na deskę oprószoną mąką. Obtocz kulkę w małej ilości mąki i delikatnie spłaszcz ją palcem lub łyżeczką.
Gotuj małymi partiami w osolonym wrzątku przez 5 minut. Wykładaj łyżką cedzakową do naczynia obficie wysmarowanego masłem. Możesz od razu podawać.
Gnocchi mają intensywny smak, dlatego nie wymagają wyszukanego towarzystwa, najlepiej smakują z roztopionym masłem. Są równie pyszne odgrzewane na drugi dzień.

Smacznego!

Mam nadzieję, że moja koleżanka będzie zadowolona :)

2 komentarze :