niedziela, 13 lipca 2014

konfitura z wiśni na czerwonym winie z nutą pomarańczy i wanilii

Konfitura wiśniowa o aromacie czerwonego wytrawnego wina z dodatkiem skórki otartej z pomarańczy i wanilii. Pyszna! Ja ją przygotowałam nieco rzadszą - zależało mi właśnie na takiej konsystencji - konfitura ma posłużyć do przełożenia tortu. Wy zróbcie o konsystencji takiej jaka Wam odpowiada, jeżeli ma być gęstsza wystarczy trochę dłużej pogotować. Zdecydowanie polecam, jest pyszna!



1,2 kg wiśni
1 szklanka cukru
1/2-3/4 szklanki czerwonego wina
skórka otarta z 2 pomarańczy
1 laska wanilii


  • Wiśnie wydryluj. Kilogram przełóż do garnka zasyp cukrem i gotuj na dużym ogniu od czasu do czasu mieszając.
  • Gdy odparuje większość płynu wlej do konfitury wino, dodaj skórkę, ziarenka wanilii i wydrążoną laskę wanilii. Gotuj do czasu uzyskania odpowiedniej konsystencji, zmniejsz ogień pod koniec gotowania aby nie przypalić konfitury. Mi całość zajęła niecałe 40 minut. Pod koniec gotowania dodaj pozostałe 200 g wiśni, zagotuj i zdejmij z ognia.
  • Konfiturę przełóż do słoiczków i przechowuj w lodówce. Jeżeli chcesz ją przechować na zimę należy ja zapasteryzować. W tym celu sparz słoiki i nakrętki przez 10 minut w piekarniku nagrzanym do 110 stopni. Przełóż konfiturę do słoików, zakręć, wstaw do garnka z gotującą się wodą, wyłożonego na spodzie ściereczką. Słoiczki powinny być zanurzone do 2/3 wysokości, gotuj przez 15-20 minut. Po tym czasie wyjmij słoiczki i pozostaw do przestudzenia.
  • Z podanych ilości uzyskacie 400 ml konfitury.
Smacznego!








Brak komentarzy :

Prześlij komentarz