czwartek, 4 grudnia 2014

Świąteczne wypieki z Kasią i Dr. Oetker | Relacja z warsztatów


Chciałabym abyście przenieśli się ze mną do krainy świątecznych wypieków :) Zapraszam Was na relację z warsztatów organizowanych przez Dr. Oetker i Kasię.



Miałam okazję piec świąteczne wspaniałości, poznać kolorowy i naprawdę bogaty asortyment  produktów Dr. Oetker oraz spotkać niesamowitych ludzi. Nasz dzień wyglądał mniej więcej tak:









Jeżeli naprawdę chcecie poczuć ducha świątecznych warsztatów, w których miałam przyjemność brać udział, koniecznie obejrzyjcie film.





Razem z Natalią, prowadzącą blog Poezja Smaku, tworzyłyśmy zespół odpowiedzialny za skonstruowanie od podstaw piernikowych choinek :) Zabawa była przednia, a Natalia to niesamowita kobieta i blogerka od której mogę się wiele nauczyć. Mam nadzieję, że będzie dane nam się jeszcze spotkać i pośmiać tak jak wtedy.



Zachęcam Was do odtworzenia przepisów z warsztatów w swoim domu. Koniecznie inspiracji szukajcie na stronie Moje Ciasto. Dla mnie fenomenalne jest ciasto pomarańczowo - imbirowe, idealne na nadchodzące święta Bożego Narodzenia.

Mam nadzieję, że jesteście ciekawi przepisu naszego zespołu na choinki wieżyczki. Zamieszczam go dla Was poniżej.


Ciastka kruche choinki - wieżyczki

Składniki:
na ciasto:
100 gramów miękkiej kostki do pieczenia Kasia
180 gramów mąki
1 łyżeczka kakao
1 łyżeczka przyprawy korzennej
Pół łyżeczki cynamonu
50 gramów cukru pudru
1 jajko - do ciasta dodajemy żółtko,
1 łyżka śmietany 18%


Wszystkie składniki na ciasto razem mieszamy, formujemy kulę i zawijamy w folię aluminiową. Wkładamy na 30-40 minut do lodówki. Po tym czasie wyjmujemy, wałkujemy na grubość nie większą niz 0,5 cm i szklanką (bądź foremką) wykrawamy ciasteczka. Nagrzewamy piecyk do 180 st. Blachę wykładamy papierem do pieczenia i układamy na niej ciasteczka. Pieczemy ok. 10 minut - należy pilnować, żeby się nie przypiekły za bardzo. Wyjmujemy i odstawiamy do wystygnięcia.

W przypadku tego przepisu będziemy potrzebować gęstego lukru. Najlepiej takiej konsystencji, którą będzie można swobodnie rozsmarowywać na ciastkach.
Zaczynając od największego ciastka rozpoczynamy budowanie choinek. Ciastko smarujemy lukrem i kładziemy na nie mniejsze ciastka. Czynność powtarzamy aż do najmniejszego ciasteczka które w lukier wbijamy pionowo.
Całość posypujemy drobnym kolorowym maczkiem, dużymi perełkami lub cukrem pudrem.










Inne zespoły poradziły sobie naprawdę fenomenalnie, nie mogę wyjść z podziwu. Zobaczcie sami :)






 
Zdjęcia z warsztatów są autorstwa Pana Michała Niwicza.
Warsztaty odbyły się w pięknych wnętrzach studia Cook Up w Warszawie. Dziękuję agencji Blomedia za zaproszenie i możliwość wzięcia udziału w imprezie.



3 komentarze :

  1. Wohohoł! No czego takiego to się zdecydowanie nie spodziewałam! A organizowanie imprez jest kurcze moją pracą :D. Zdecydowanie mnie zainspirowałaś! Impreza bożonarodzeniowa w naszej firmie bedzie w tym roku miała zupełnie inny wymiar

    OdpowiedzUsuń
  2. ale tu ładnie Kasiu :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Podoba mi się. Jest tak rodzinnie.

    OdpowiedzUsuń